Beter laat dan nooit . . . - Reisverslag uit Sjanghai, China van Junior & Joyce - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit . . . - Reisverslag uit Sjanghai, China van Junior & Joyce - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit . . .

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Junior & Joyce

11 April 2014 | China, Sjanghai

Hoi allemaal,

Sorry voor het lange wachten, Junior wilde dit keer graag iets typen maar het komt er telkens niet van dus vandaar dat ik even zal vertellen over de afgelopen weken.

Papa en Nicky zijn ondertussen weer terug in Nederland en volgens mij zijn ze daar zelf wel blij mee ook. Hopelijk vonden ze het wel een beetje leuk bij ons Ze deden heel stoer hier in Shanghai over het Chinese eten, maar zodra ze 4 dagen naar Beijing waren met zijn 2e hebben ze alleen maar bij de Starbucks, Pizza Hut en Mac Donalds gegeten. Beijing vonden ze het indrukwekkend en dan met name de muur.

In Shanghai zijn we onder andere naar de Rolling Stones geweest, een hele gave ervaring! We zijn spontaan naar een KTV geweest (karaoke) ik had niet gedacht dat ik daar ooit naar toe zou gaan maar ik weet zeker dat ik vaker ga;) We hebben ook een fietstocht gemaakt met een Nederlandse gids, de tocht begon om 7.00 in de ochtend, helaas was het een regenachtige dag Tijdens deze tocht hebben we Chinees ontbeten, een park bezocht waar oudere Chinezen aan het dansen, vliegeren, zingen, spelletjes en zelfs vogels aan het uitlaten waren (zaten in een kooitje, werd een rondje meegelopen daarna werden de kooitjes in bomen gehangen en vervolgens mochten de vogels weer mee naar huis). We zijn bij theeceremonie geweest, het hoogtepunt daarvan was de pipi boy, een stenen poppetje waar heet water over gegoten wordt en dan vervolgens begint te plassen. Ook zijn we op de insectenmarkt geweest, hier komen de oudere mannelijke Chinezen samen om vecht krekels te kopen, deze krekels moeten gaan vechten tot de dood met een andere krekel, het baasje van de winnende partij kan hier serieus geld mee verdienen.

Verder waren daar ook muziek krekels te koop, dit zijn de grote krekels die het typische krekelgeluid maken, de Chinezen vinden dit ontspannend dus i.p.v. een radio zetten zij een krekel weg. Naast deze krekels waren er ook allerlei andere insecten en knaagdieren te koop. We hebben in de buurt van Junior zijn werk een ‘spook’stad bezocht, het was eigenlijk een Europees dorp met huisstijlen zoals in Europa, helaas staat bijna alles leeg, vandaar dat het een spookstad genoemd wordt. Het wordt nu voornamelijk gebruikt voor trouwfoto’s, er staan gewoon rijen met stelletjes die om de beurt op de foto gaan geheel in kostuum. De laatste dag zijn we aardbeien gaan plukken want dit wilde Henkie graag. Ik hou persoonlijk nooit zo van aardbeiensnoepjes want ik vind die smaak heel nep en fabriekachtig, maar hier smaken de aardbeien zelf ook zo, geef mij maar de Hollandse aardbeien! We hebben de laatste dag afgesloten met een voetmassage, HEERLIJK is dat! Verder hebben papa en Nicky ook zelf veel door Shanghai geslenterd als Junior en ik aan het werk waren. Ik vond het heel leuk dat papa en Nicky er waren en ik hoop dan ook zeker dat ze ‘snel’ weer eens terugkomen;)

Verder hebben Junior en ik niet zoveel bijzondere dingen gedaan het is voornamelijk gewoon druk met werk en stage. Vorig weekend zijn we met mijn oude stage begeleidster haar man en dochter naar een authentiek stadje in de buurt van Shanghai geweest. Toen we het bord zagen van Mission Impossible 3 wisten we pas dat we hier 5 jaar geleden ook al waren geweest met het gezin van Junior. De week daarvoor zijn we naar een groot blind date evenement geweest, te bizar voor woorden, honderden tot duizenden Chinezen waren daar (ook mensen en gezinnen die alleen kwamen kijken). De gemiddelde leeftijd was rond de 30 en ze deden allemaal kinderachtige spelletjes in de hoop de ware te vinden. Dit was een hele leuke ervaring!

Volgens mij was dat het wel voor zover. Het weer is hier trouwens heel wisselvallig, vandaag stapte ik buiten en was het 26 graden terwijl het morgen makkelijk 14 graden kan zijn met regen. Ik dacht dat het in Nederland al veel regenden maar vergeleken Shanghai valt dat nog mee.

Liefs from Shanghai!

  • 11 April 2014 - 21:30

    Nadine:

    Hoi junior en Joyce,

    Leuk om weer wat te horen van jullie!! Weer genoeg beleefd daar in China als ik het zo lees:) dank je wel nog voor jullie kaartje ik heb em ruim op tijd ontvangen ;) haha

    Heel veel plezier nog en succes!

    -x-

  • 11 April 2014 - 23:07

    Gerard & Nicole:

    Hey avonturiers!

    Leuk om weer wat van jullie te lezen! Fijn dat het allemaal goed gaat. Wat een vreemde gewoonten houden die Chinezen er toch op na... ik snap dat Henk en Nick als echte Chaamenaren daar wat moeite mee hadden ;) en natuurlijk ben je altijd verwend geweest met jullie eigen overheerlijke aardbeien! Smul er deze zomer maar weer van.

    Groetjes!!

  • 13 April 2014 - 22:23

    Marina:

    He joyce, wat een leuk verhaal, en weer veel gezien telkens wel weer iets anders , leuk hoor. Gr marina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Junior & Joyce

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 4911

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 31 December 2013

Werk & Stage

Landen bezocht: